2017. szeptember 29., péntek

Őszi ajtódísz lépésről lépésre

Egyszerű őszi ajtódísz készítését mutatom meg lépésről lépésre. Nem szükségeltetik hozzá túl sok anyag, meg túl sok idő sem, tehát ha gyorsan szeretnél valami mutatósat, bátran vágj bele. Az alapja ez az őszi dísztökre emlékeztető vágódeszka, melyet napok óta nézegettem már. A hozzávalók is gyűltek, mígnem összeállt a koncepció. Innentől már csak festeni, ragasztani kellett, s kész is lett az őszi kopogtatóm.

My Fall Door Decoration




Amit felhasználtam hozzá:
  • fa vágódeszka
  • fa felirat
  • őszi művirág
  • vékonyabb és vastagabb spárga
  • festékek (tövis és gesztenye színű akril, fehér dekorfesték)
  • vintage effect medium (lényeg a viaszolás, egy teamécses is helyettesítheti)
  • őszi szalvéta
  • dekupázs ragasztó
  • matt lakk
  • ecsetek, olló, csiszoló papír, ragasztópisztoly




Ahogy készült:

1. Lefestettem tövis színűre a vágódeszkát, gesztenyére a Home feliratot, fehérre a felirat O betűjét.




2. Vintage effect mediummal kicsit körbeviaszoltam a befestett deszkát, a közepére is húzva pár ecsetvonást, hogy itt könnyebben tűnjön majd elő a felső festékréteg alól a zöld, utánozván a dísztök bemélyedéseit. A Home felirat O betűjére rádekupázsoltam a szalvéta egy darabkáját.





3. Lefestettem fehér dekorfestékkel a deszka egész felületét. Nem törekedtem egyenletességre, egyrészt mert úgyis csiszolva lesz, másrészt, mert az igazi tök sem teljesen egyenletes.




4. Jöhetett a csiszolás. A deszka egész felületét átcsiszoltam csiszoló papírral, a viaszolt részeknél kicsit a csiszolópapír élével is megkarcolgattam. A Home feliratot is megcsiszoltam finoman némi kopottas hatás érdekében. Majd az egészet lekentem matt lakkal.





5. Már csak a dekoráció maradt hátra. Spárgával díszítettem a deszka "nyakát", alját és a felirat egyes részeit. A virágok vékony drótszárát levágtam, meghajtogattam, ezek kerültek a virágok alá. Végül felragasztottam a Home feliratot.





Ezek is őszre készültek:

Őszi asztaldísz lépésről lépésre 
Koszorúba szedve 
Őszi díszeim 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...